Med en stor line-up inne, så satte jag inte ”rätt” spelare i rätt positioner och det blev pannkaka av allt. Laget löste dock problemet och fick fram bollen till Mitchell, som kunde kvittera till 76-76. Resterande delar av matchen avgjordes av Nässjö själva som kastade bort två bollar, lite i onödan kan tyckas, även om vi var med bra i försvar.
Jämtland Basket efter Nässjö OCH innan Borås! Vår match mot Nässjö var bra, men inte lika bra som mot Borås. Jag hade inte se vad som hände med JB efter Q1. Jag upplevde det som att vi tappade lite ...
Jag hade inte fått tillgång till matchen på video när denna texten skrevs, men det skall bli mycket intressant och se vad som hände med JB efter Q1. Jag upplevde det som att vi tappade lite intensitet, fokus och skärpa samt känslan hos mig var att vi kände oss inte riktigt lika hotade av Nässjö som mot Borås, därav fokus tappet. Nässjö saknade både Aleksa Solveic och Zarko Jukic pga. skador. Båda starters och båda mycket viktiga spelare för Nässjö, vilket naturligtvis påverkade vår mentala inställning. Problemet för oss blev att Nässjö matchade ett mycket större lag på banan än vad jag räknat med, vilket inte gav det fysiska övertaget jag också räknat med. Detta gjorde att fick vi spela med en större line-up i roteringen under längre perioder, vilket i sin tur kunde kostat oss matchen i slutet. Med dryga 40sec kvar tog vi nämligen en time out för att rita upp ett spel vid underläge 76-74.
Tufft besked för Ekenstierna – skadad igen: ”Väldigt tråkigt” för 7 timmar sedan — Nässjö ställs mot ett Borås som bara har vunnit tre av nio spelade Titta hit – så här ser du alla Nässjös matcher live. Från och med ...
Lägg där till en lite tveksam blåsning, denna gången till vår favör, samt att Mitch satte fyra straffar, så gick vi segrande ur striden och det är vi tacksamma för. En stark vinst, i en svårspelad hall, mot ett svårspelat lag. Jag är förstås mycket nöjd med vinsten, men inte helt nöjd med spelet i Q2-Q4. Vi spelar mycket bra basket i Q1 och tappar sedan flytet, bollrörelsen och attackviljan. Det kan förstås ha gått hand i hand med att Nässjö steppade upp i försvar, men jag tror ändå att det var lite mer att vi ”tog saker för givet” än tvärt om.
Borås Basket | Översikt Kommande matcher: 13.11. Borås Basket - Norrköping Dolphins, 17.11. Jämtland Basket - Borås Basket, 24.11. Borås Basket - KFUM Nässjö. Visa fler. Topp.
Match igen när Borås Basket tar emot Nässjö 18 nov. 2022 — Borås Basket har inför matchen en vinstsvit på nio segrar i rad. Nässjö vann sin senaste match med 86-67 mot Södertälje BBK. Automatisk text ...
SBBK mot Nässjö på tv 17 skábmamánu 2023 13 nov. 2023 — match i SBL Köping mot Nässjö på tv directe 6 golggotmán 5 okt. SBBK Norrköping på tv 21 golggotmánu SBBK Borås titta på matchen 7 Men ...
Men det tycker man i och för sig alltid som coach. Man gratulerar ofta motståndarna till segern och sedan rabblar man upp vad som ”gick fel”. Coacher tenderar alltid till att leta egna fel och brister än att motståndarna skulle vara orsaken till förlusten. Det ena kan man ju nämligen påverka, medan det andra är utom ens egen kontroll. För tredje matchen i rad spelar nu Gustav Hansson mycket bra PG spel, vilket gör att Mitch kan fokusera på att skapa ifrån sin combo position. För tredje matchen i rad får Mitch iväg runt 20 skott och har 5 assist, vilket kanske borde varit några fler assist om lagkamraterna satt ett par av de enklaste framspelningarna han gjorde. Bra fördelning i övrigt vad gäller poäng, returer och ett hyfsat försvar.
Jämtland Basket efter Nässjö OCH innan Borås! Efter segern mot Borås hemma i tisdags och efter att ha följt upp den med ytterligare en seger mot Nässjö igår (läs fredag), så är det i morgon (läs söndag) åter dags för en match mot Borås. Lät det snurrigt? Ja, det kan jag lova att det är för oss också - dvs. snurrigt! Det är ett väldigt intensivt matchande för oss just nu och vi är inte riktigt hundra på vilken stad man vaknar upp i på morgonen? Vår match mot Nässjö var bra, men inte lika bra som mot Borås.
Borås Basket – NässjöSport på TV – spelschema med matcher, tider & tv kanaler TVmatchen har som vision att vara den perfekta guiden för dig som gillar sport på tv. Vi erbjuder alla rikstäckande svenska tv-kanaler, streams och en mängd olika sporter. Söker du efter sport på tv idag eller sport på tv imorgon så hittar du det hos oss. Bläddra i kalendern så kan du se tv-tablå för sport på TV månader fram i tiden.
SBL Play Följ ditt favoritlag! Se highlights, intervjuer, träningsmatcher, internationella matcher och mycket annat. OBS: Matcherna i SBL Herr sänds från och med ...
Södertälje BBK Södertälje kommer från en förlust senast på bortaplan mot Nässjö. Tisdagens Se highlights från matchen mellan Jämtland Basket - Borås Basket! 2023-11-17.